Izzivi, ki jih naslavlja projekt
V projektu Generativna umetna inteligenca (Gen-UI) v izobraževanju smo v središče postavili na učenca osredinjeno učenje in poučevanje. To pomeni, da je ključno izhodišče in namen projekta proučevanje, načrtovanje ter aplikacija smernic za smiselno rabo generativne umetne inteligence v učenju in poučevanju z namenom podpore pri doseganju učnih ciljev. Teoretične osnove projekta izhajajo iz dveh v pedagoški stroki uveljavljenih modelov, in sicer:
- TPACK modela, ki učitelje usmerja k didaktično osmišljenemu pristopu in izboru ustrezne tehnologije, ki sta komplementarna in hkrati podpirata proces učenja in poučevanja, ter
- SAMR modela, ki omogoča presojanje stopnje oz. kakovosti uporabe tehnologije (v tem primeru umetne inteligence) v procesu učenja in poučevanja v smislu refleksije o njeni dodani vrednosti pri doseganju zastavljenih vsebinskih in procesnih ciljev ter kompetenc učencev.
Jedro projekta predstavlja preplet treh področij:
- raziskovanje področja generativne umetne inteligence,
- preizkušanje pedagoških pristopov v povezavi z generativno umetno inteligenco ter
- preizkušanje ustreznih vsebin in aplikacij (z umetno inteligenco), ki lahko v procesu poučevanja in učenja podprejo tako učitelja kot učenca.

TPACK MODEL

https://taylorinstitute.ucalgary.ca/resources/SAMR-TPACK