Izziv in vizija našega dela

Izzivi, ki jih naslavlja projekt

V projektu Generativna umetna inteligenca (Gen-UI) v izobraževanju smo v središče postavili na učenca osredinjeno učenje in poučevanje. To pomeni, da je ključno izhodišče in namen projekta proučevanje, načrtovanje ter aplikacija smernic za smiselno rabo generativne umetne inteligence v učenju in poučevanju z namenom podpore pri doseganju učnih ciljev. Teoretične osnove projekta izhajajo iz dveh v pedagoški stroki uveljavljenih modelov, in sicer:

  1. TPACK modela, ki učitelje usmerja k didaktično osmišljenemu pristopu in izboru ustrezne tehnologije, ki sta komplementarna in hkrati podpirata proces učenja in poučevanja, ter
  2. SAMR modela, ki omogoča presojanje stopnje oz. kakovosti uporabe tehnologije (v tem primeru umetne inteligence) v procesu učenja in poučevanja v smislu refleksije o njeni dodani vrednosti pri doseganju zastavljenih vsebinskih in procesnih ciljev ter kompetenc učencev.

Jedro projekta predstavlja preplet treh področij:

  1. raziskovanje področja generativne umetne inteligence,
  2. preizkušanje pedagoških pristopov v povezavi z generativno umetno inteligenco ter
  3. preizkušanje ustreznih vsebin in aplikacij (z umetno inteligenco), ki lahko v procesu poučevanja in učenja podprejo tako učitelja kot učenca.

TPACK MODEL

https://taylorinstitute.ucalgary.ca/resources/SAMR-TPACK