Cilji projekta
1. Raziskati pomen generativne umetne inteligence glede na percepcijo ter spreminjanje učenja in poučevanja z vidika različnih deležnikov z razmislekom o didaktičnih, pravnih, finančnih ter etičnih vidikih rabe generativne umetne inteligence v vzgoji in izobraževanju pri nas,
2. analiza stanja in potreb VIZ za smotrno in učinkovito uporabo generativne umetne inteligence v vzgojno-izobraževalnem procesu v Sloveniji,
3. priprava izhodišč oz. smernic za smotrno in učinkovito uporabo generativne umetne inteligence za sodobno učenje in poučevanje učiteljev ter učencev,
4. priprava vzorčnih učnih scenarijev na področju rabe generativne umetne inteligence v izbranih VIZ,
5. priprava smernic za smotrno in učinkovito uporabo generativne umetne inteligence za izobraževanje in v njem.

Cilji po posameznih delovnih paketih
Raziskati pomen GUI z vidika razumevanja pedagoškega procesa ter morebitne reinterpretacije učenja in poučevanja z vidika različnih deležnikov v vzgoji in izobraževanju pri nas in v EU.
Celovito razumevanje in določitev okvirov za učinkovito, odgovorno ter dostopno uporabo GUI v izobraževanju
Razvoj celovite metodologije za ocenjevanje trenutne uporabe in potenciala GUI v slovenskem izobraževalnem sektorju: ustvariti robusten nabor orodij, vključno z vprašalniki, intervjuji in analitičnimi okviri, ki bodo omogočali natančno in sistematično zbiranje podatkov o trenutni uporabi GUI med učitelji, učečimi se in vodstvenimi delavci v vzgojno-izobraževalnih zavodih.
Izvedba obsežne analize za identifikacijo ključnih potreb in izzivov VIZ pri implementaciji GUI: cilj vključuje zbiranje in analizo podatkov za določitev trenutnega stanja uporabe GUI, vključno z zaznavanjem vrzeli v znanju, tehničnih omejitvah in pedagoških priložnosti. Analiza bo prav tako zajela vprašanje samoocene stališč in rabe GUI vseh deležnikov v VIZ.
Razvoj smernic, strategij in priporočil za izboljšanje in optimizacijo uporabe GUI v izobraževalnih procesih: priprava smernic priporočil in strateških dokumentov, ki bodo temeljili na rezultatih izvedene analize. Smernice za smotrno in učinkovito uporabo GUI, vključno s predlogi za izobraževalne politike, učne pristope in tehnološke rešitve, ki so prilagojene potrebam slovenskih VIZ.
Razvoj in integracija obsežnega nabora izhodišč in smernic za uporabo GUI v izobraževalnem procesu.
Spodbujanje transformacije izobraževalnega okolja z integracijo GUI (Cilj je uporabiti GUI za spodbujanje celostne preobrazbe šolskega prostora, kar pomeni uvedbo novih metod učenja in poučevanja, ki izboljšujejo pedagoške prakse in doseganje učnih izidov.).
Identifikacija in obravnava digitalnega razkoraka z uporabo GUI (Ta cilj vključuje prepoznavanje in raziskovanje vpliva GUI na digitalni razkorak med različnimi skupinami ter razvoj strategij in ukrepov za zmanjšanje tega razkoraka s poudarkom na zagotavljanju enakopravnega dostopa do izobraževalnih digitalnih tehnologij in digitalnih virov.).
Razvoj didaktičnih priporočil za vključevanje GUI v učenje in poučevanje: oblikovanje jasnih in praktičnih didaktičnih izhodišč, ki bodo učiteljem služila kot osnova za pripravo didaktično osmišljenjih učnih scenarijev za vključevanje GUI v učenje in poučevanje. Oblikovanje navodil za pripravo primerov dobre rabe, ki izhajajo iz razvitih smernic in izhodišč.
Razvoj primerov dobre rabe za različna predmetna področja, starostna obdobja učečih se in z vključevanjem različne digitalne tehnologije.
Izvedba, evalvacija in refleksija primerov vključevanja GUI v učenje in poučevanje: izvedba, evalvacija in refleksija primerov vključevanja GUI v učenje in poučevanje z namenom oceniti njihov pomen na izobraževanje učečih se, spremljanje učinkovitosti izbranih primerov v smislu izboljšanja učnih izidov, povečanja angažiranosti učencev in spodbujanja inovativnega poučevanja.
Oblikovati in dokumentirati metodologijo, ki bo omogočila natančno spremljanje projekta GUI, njegove smotrnosti, učinkovitosti in vpliva na izobraževalne procese na različnih ravneh izobraževanja.
Zagotoviti oceno učinkovitosti uporabe GUI s poudarkom na izboljšanju kakovosti učenja in poučevanja, ki vključuje analizo primerov dobre rabe in povratne informacije od učiteljev in učečih se.
Oblikovati oziroma pripraviti predlog dolgoročne strategije za vključitev GUI v izobraževalni sistem, kar vključuje predloge za potrebne sistemske spremembe in načrt za spremljanje in merjenje učinkov GUI.
Uskladitev evalvacijskih ugotovitev z naročnikovimi cilji – zagotavljati, da so evalvacijska poročila in priporočila usklajena z interesi in zahtevami naročnika ter da podpirajo prihodnjo usmeritev in odločitve glede uporabe GUI v izobraževanju.
Priprava priporočil za uvajanje GUI v izobraževanje, ki temeljijo na temeljitih evalvacijah in zagotavljajo jasna navodila za implementacijo GUI v izobraževalnem okolju.
Priprava celovitega načrta diseminacije, ki učinkovito širi rezultate in ugotovitve projekta generativne umetne inteligence (GUI) do ključnih deležnikov, vključno z izobraževalnimi ustanovami, oblikovalci politik in širšo javnostjo.
Aktivno ozaveščanje in vključevanje izobraževalne skupnosti: zagotoviti moramo, da so izobraževalci, strokovnjaki in učitelji obveščeni o prednostih in možnostih uporabe GUI v izobraževanju ter da so opremljeni z znanjem in orodji za njegovo implementacijo.
Povečanje vidnosti GUI in njene vloge v izobraževanju z namenom izboljšati prepoznavnost in razumevanje vloge GUI v izobraževalnem procesu med širšo javnostjo in zagotoviti, da so informacije dostopne in razumljive za vse zainteresirane skupine.
Pripraviti in distribuirati kakovostne strokovne in znanstvene publikacije, ki podrobno opisujejo projektna izhodišča, metode in ugotovitve, ter s tem prispevati k akademski in strokovni diskusiji o uporabi GUI v izobraževanju.